Alla inlägg under januari 2015

Av Alexandra Göransson - 9 januari 2015 23:39

Jag baaara älskar att analysera saker...nej det gör jag inte, jag hatar att jag måste analysera allt.

Jag har analyserat sönder dom flesta av mina förhållanden innan dom ens har börjat, jag vet precis varför jag har sömnproblem, ätstörningar, aggressionsproblem, dåliga nerver, tillitsproblem osv

Men denna eviga anylysering har vad jag kan komma på aldrig hjälpt mig, jag kan anlysera saker hela nätterna utan att bli klokare för det.

Borde gå en kurs i att bara leva, sluta tänka och bara leva.


Varje fredag när dom små åker till pappan får jag en oro i kroppen, kan inte sitta still och måste göra nåt.

Måste ut, måste hitta på saker trots att jag borde ta det lugnt och ladda batterierna.

Självklart har jag analyserat även det här, och vet att det sitter i att jag blir ensam och inte klarar ensamheten.

Jag klarar inte av tystnaden som blir när dom stänger dörren och jag vet att det är en vecka tills vi ses igen.

Men idag bestämde jag mig för att inte göra som jag alltid gör.

Jag handlade massa gott, gick hem låste dörren och tittade på en film alldeles själv.

Och till min förvåning kändes det så skönt, jag kunde njuta av tystnaden och ensamheten, känna mig lugn och tillfreds utan att ha den där oron och saknaden som gnagde.


Av Alexandra Göransson - 7 januari 2015 22:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards