Direktlänk till inlägg 22 december 2014

jul igen...

Av Alexandra Göransson - 22 december 2014 23:06


Det här med julen...vi stressar som några jävla galningar för den "perfekta julen" allt ska va klart, allt ska vara hemlagat, allt ska vara så förbannat bra in i minsta detalj...

Sen sitter vi där helt utslagna på soffan, skällt på barnen hela dagen för att dom bråkar, stressat runt på en affär med griniga barn, glömt bort att du har vänner som kanske börjar tvivla på om du är en vän längre.

Men självklart gör du ju allt detta för att det ska vara sååå mysigt med jul.

Klart att barnen blir griniga av att stressa runt i en affär med en en stressig och stirrig mamma som varken hör eller ser dom, det enda hon ser är en lappjävel fylld med varor som behövs för att julen ska bli... perfekt...mysig...osv

Förbannar mig själv idag, över att jag stressat runt som en galning, jag har ju glömt bort att vara i mina barns värld.

Dom skiter väl fullständigt i om jag bakat den där kakan själv eller inte, och sen sitter jag och försvarar mig själv med att jag gör ju allt för barnen.

Nä jag gör allt för att jag vill känna mig bra, för att jag vill att allt ska vara perfekt till varje pris, och det priset är alltså tiden jag förlorar med mina barn, konflikterna som blir när jag inte har tid, inte lyssnar och är i en helt annan värld ist för deras lilla julsaga.


i mårn skiter vi i det här, vi lämnar julstressen och veckans magsjuka hemma och njuter av livet ist.

Nu kom min lilla prinsessa uppkrypandes i sängen så det blir god natt   


Glöm inte att njuta mer och stressa mindre...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Göransson - 9 januari 2015 23:39

Jag baaara älskar att analysera saker...nej det gör jag inte, jag hatar att jag måste analysera allt. Jag har analyserat sönder dom flesta av mina förhållanden innan dom ens har börjat, jag vet precis varför jag har sömnproblem, ätstörningar, aggre...

Av Alexandra Göransson - 26 december 2014 11:27

Om vi bryter ett ben så syns det, ingen ifrågasätter att du är sjuk och inte orkar. Men när det är själen som är sjuk så syns det inte utanpå...   Just nu är det bara så att min ork har tagit slut, jag går på jobbet och gör mitt jobb, och jag g...

Av Alexandra Göransson - 25 december 2014 23:02

Att vara en familj...   det finns 2 sorters familjer, dom du delar gener med, och dom du bara älskar och ser som din familj. Vi har firat jul idag med familjen, alltså den familj som senaste året har kommit att betyda allt för mig. Dom jag ri...

Av Alexandra Göransson - 24 december 2014 00:32

den här tiden på året, så mysig och familjär. Och det är ju helt underbart, om den inte plockade fram all min saknad, all sorg jag känner inför alla dom som lämnat mig. Jag får något så jävla bittert i hjärtat så fort det närmar sig första decemb...

Av Alexandra Göransson - 23 december 2014 10:30

Lillgumman älskar dessa spel som innebär att sminka, klä på och styla, oftast är det Elsa från frostfilmerna hon fixar. Just idag ligger jag bredvid och kollar, trodde det var ett jävla skämt när jag såg vad hon gjorde!!! Elsa figuren på skärmen v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards